Objective Burma Burma blog

Objective, Burma. ရည္ရြယ္ခ်က္ - ျမန္မာျပည္။ လြတ္လပ္စြာတင္ျပေရးသား၊ ေျပာဆို၊ ေ၀ငွ ပိုင္ခြင့္သည္ ဒီမိုကေရစီ၏အေျခခံအက်ဆံုးအခ်က္ျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ ့လက္ေအာက္ ကြ်န္ျဖစ္စဥ္တြင္ပင္ မရိွခဲ့ေသာ စာေပစီစစ္ေရးအဖဲြ ့ကို လံုး၀ဖ်က္သိမ္းေပးရမည္။


ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးတြက္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖဲြ ့မ်ားႏွင့္တစုတစည္းတည္း ျပည္လံုးကြ်တ္ ညီလာခံေခၚယူ ေဆြးေႏြးပါ။ ေအာက္ေျခရက္ကြက္အဆင့္ထိျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမႈမရိွေသးသမွ်လက္ရိွ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအား ယံုၾကည္စိတ္ခ်မရႏိုင္ပါ။

Oct 25, 2011

မိရုိးဖလာ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ (သို ့) ေလွနံကိုဓါးထစ္ေပးၾကသူမ်ား

....လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္မွ ေခါင္းေပါင္းေပါင္းျပီး ယခင္ကဘာေၾကာင့္ ေခါင္းေပါင္းမေပါင္းလဲ လို ့ဆက္ေမးမိ ရင္ေတာ့.... ယဥ္ေက်းမႈအရေပါင္းတဲ ့ေခါင္းေပါင္း ထိုေခါင္းေပါင္း ေပါင္းသည္ႏွင့္ ထုိသူအလိုလိုယဥ္ေက်းမႈရိွ သြားျပီးလားဆိုတာ........

တစ္ေန ့ လူတစ္စုႏွင့္ စကားတခြန္းေျပာမိသည္။ တခ်ိဳ ့လူေတြက ကဖ်က္ ယဖ်က္လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ ကၾကီးေရးလဲ ဖ်က္ခ်င္တယ္။ ကၾကီးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ျပီး ယပလက္ေျပာင္းေရးေပးျပန္ေတာ့ လည္းဖ်က္တာပဲ အဲလိုလူေတြေၾကာင့္အစည္းေ၀းၾကီး အခ်ိန္ကုန္ျပီး လိုရာမေရာက္တာလို ့။ အနားက လူတစ္ဦးက မ်က္လံုးျပဴးျပီး ေဟး....ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ ဒီစကား ရဲ ့အဓိပၸါယ္ကို သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္။ ကဖ်က္ယဖ်က္ လို ့ငယ္ငယ္ေလးထဲက လူၾကီးေတြ ေျပာေန တာ ဘာလို ့အဲလိုေျပာလဲ ဆိုတာကို မသိဖူး လူၾကီးေျပာလို ့လိုက္ေျပာေနၾကည့္တာပဲ။ ခုမွဘာေၾကာင့္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္တဲ ့။ ဒီလိုနဲ ေရွးလူၾကီးေျပာလို ့လိုက္ေျပာ ဘာကိုဆုိလုိ လုိ ့ဘာမွန္းမ သိျဖစ္ေန တဲ ့ လူေတြအုပ္ခ်ဳပ္သလို ့မို ့ တိုင္းျပည္ၾကီး ကမာၻေပၚမွာ က်ဲြကိုယ္ေပၚက ျဖဳတ္ တစ္ေကာင္ေလာက္မွ အရာမ၀င္ေတာ့တဲ ့ထိျဖစ္သြား ခဲ ့ရတာ ကြ်န္ေတာ္တို ့မ်ဳိးဆက္ မွာ အျမစ္ျဖတ္ရပ္တန္ ့ၾကပါစို ့။


န၀တ (လူထုအေခၚျငိမ္ပိအစိုးရ) တျဖစ္လဲ ယခင္ နအဖ  တျဖစ္လဲ ယခု ၾက့ံဖြတ္ အစိုး၇အဖဲြ ့ၾကီးသည္ အာဏာရွင္ ဦးသန္းေရႊၾကီး ၏ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ မိရိုးဖလာနည္း ဒီမိုကေရစီၾကီးဆိုျပီး ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာေနတာကေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ လုပ္သမွ်မွာ မိရိုးဖလာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အညီ အေကာင္ထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ ဆိုပဲ။ လာျပန္ပါျပီ။ ဒီမိရိုးဖလာဆိုတာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆို တာကို ေရာခ်ခ်င္ၾကျပန္ပါသည္။ ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ သူတို ့မလဲ ေျပာသာေျပာေနတာ လႊတ္ေတာ္တက္ရင္ ဘာေၾကာင့္ေခါင္းေပါင္းေပါင္းျပီး အိမ္မွာေနရင္ မေပါင္းလဲ လို ့ေမးခ်င္သည္ အေျဖကေတာ ့လာပါလိမ္ ့မည္ မိရိုးဖလာယဥ္ေက်းမႈအရလို ့။ အဲေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈအရ ေခါင္းေပါင္းတာႏွင့္ ထိုသူအလိုလို ယဥ္ေက်းမႈရိွသြားျပီလားလို ့ထပ္ဆင့္ေမးခ်င္သည္။ တဆင့္တက္ျပီ အဂၤလိပ္လို (Why) ဗမာလို ဘာေၾကာင့္ မိရိုးဖလာယဥ္ေက်းမႈမွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္မွ ေခါင္းေပါင္းေပါင္းျပီး ယခင္ကဘာေၾကာင့္ ေခါင္းေပါင္း မေပါင္းလဲ လို ့ဆက္ေမးမိ ရင္ေတာ ့ကေလးဆိုရင္ေတာ ့ေခါင္းေခါက္ ခံရျပီး လူၾကီးဆိုရင္ေတာ ့၅ည ႏွင့္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မိမည္ထင္သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ေခါင္းေခါက္ျပီး ၾကီးလာေသာအခါ ၅ညႏွင့္ ျပသနာကို ရွင္းလင္းတတ္ေသာ မိရုိးဖလာနွင့္ယဥ္ေက်းမႈ လႊတ္ေတာ္ၾကီးအား ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ မိရိုး ဖလာ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ တမ်ဳိးစီပါ။ မိရိုး ဖလာ ကိုတစ္ လံုးခ်င္းစီဖတ္ပါသည္။ "ဖ' 'လာ' လို ့ရြတ္ပါသည္။ ယခုကြ်န္ေတာ္ တို ့ဆိုေနသလို 'ဖလာ' မဟုတ္ပါ။ မိရိုး (အမိ အေမမ်ဳိးရိုး) ဖ'လာ (အေဖ အဖ မ်ဳိးရိုးမွ) လာျပီးသတ္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ထိုမိရိုးဖ'လာ ထံုးစံအတိုင္း စျဖင့္ အဓိပၸါယ္ေဆာင္ပါသည္။ ဒီေနရာမွာ ဒီမိရိုးဖလာဟာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္ မွန္ခ်င္မွန္မည္ မွားခ်င္မွားမည္ ေခတ္ႏွင့္ညီခ်င္ညီမည္ မညီခ်င္မညီျဖစ္မည္။ ဒါကိုလုပ္သင့္မလုပ္သင့္ဆိုတာကို ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ ့ေပတံႏွင့္တိုင္းထြာျပီး ဆံုးျဖတ္သင့္သည္ဟု ထင္ပါသည္။


မိရိုးဖလာဆိုတာဟာ

ငယ္စဥ္ကအဖြားလုပ္သူက ကေလးငယ္ေျခဆင္းထိုင္လွ်င္ ဟဲ ့ေကာင္ေလး အဲလို မထိုင္နဲ ့မေကာင္းဖူး ဟုေငါက္ဖူးသည္။ ဒါနဲ ့ကေလးလဲ လူၾကီးေျပာရင္လုိက္ လုပ္ျပန္မေမးရလို ့ဆိုတဲ ့မိရိုးဖလာကို ဆန္ ့က်င္ျပီး အဖြားလုပ္သူကို ျပန္ေမးမိေလသည္။ အဖြား ေျခဆင္း ထိုင္ရင္ဘာျဖစ္တတ္လဲ ဆိုေတာ ့အဖြားက တခ်က္အန္းသြားျပီး ဟာမေကာင္းဖူးေပါ ့ဟဲ ့တဲ ့၊ ေနာက္ ကေလးက အဖြား ဘာမေကာင္းတာလဲ ထပ္ကြန္ ့ျပန္ပါ တယ္။ အဖြားကလဲ ဟဲ ့ငါ ့ဖို းဖြါးေတြ က ငယ္ငယ္ထဲက သင္ခဲ့တာ အဲလို မထိုင္နဲ ့မေကာင္းဖူးဆို မေကာင္းဖူးေပါ ့မေကာင္းတာကို မလုပ္နဲ ့ေပါ့လာလ်ွာရွည္ေနေသးတယ္။ လူၾကီးေျပာရင္လုိက္လုပ္ေပါ့ ျပန္ျပန္ျပီးေမးခြန္းထုတ္ေနတယ္။ ကေလးကတခါ ထပ္ေမးျပန္ပါတယ္ ဘယ္သူက မေကာင္းဖူးလို ့သတ္မွတ္ခဲ့တာလဲ ဆိုေတာ ့အဖြါးလဲ ေကာက္ကနဲ ကေလးေခါင္းကို ေခါက္ လိုက္ေတာ့သည္။ ေဒါင္ကနဲ ေခါင္းဖူးသြား တဲ ့ကေလး ကဘာမွ ဆက္မေမးေတာ ့ ေျခဆင္းထုိင္ လွ်င္ ေခါင္းေခါက္ခံရမည္ ထို ့ေၾကာင့္ ေခါင္းေခါက္ ခံရလွ်င္နာမည္ ထို ့ေၾကာင့္မေကာင္းဟု နားလည္လိုက္ေလသည္။ အဖြါးသည္ လည္း ေလာကကို စံစားစရာရိွသည္စံစား လို ့ခံစားစရာ ရိွသည္ကို ခံစားျပီး ဘ၀ေျပာင္းသြားခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္ ကေလးတစ္ဦး ၏ေမးခြန္းတြက္ မွန္ကန္ေသာ အေျဖျဖစ္ စဥ္ျဖစ္ေသာေျခဆင္းထိုင္လွွ်င္ ဘာေၾကာင့္မေကာင္းဟူေသာ အေျဖကို မေျဖႏိုင္ခဲ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္အဖြါးကိုယ္တိုင္ ပင္သူငယ္စဥ္က ေခါင္းေခါက္ခံရျပီး ရပ္တန္ ့သြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ ထို ့ေၾကင့္၄င္းေခါင္းေခါက္ျခင္း ျဖင့္အေျဖေပးေသာလုပ္ရပ္သည္ မိဘမ်ဳိးရိုးမွဆင္းသက္ကာ မိရိုးဖလာျဖစ္ လာျပီး ယေန မဆလ၊န၀တ၊ နအဖ၊ အစိုးရတို ့တိုင္ထိုမိရိုး ဖလာတိုင္းဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္ျပီး မိမိမေျဖခ်င္ေသာ မေျဖတတ္ေသာ အရာမ်ားကို ၅ည လွ်ပ္စစ္ဥပေဒ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေျဖရွင္းျပီး ေလွနံဓါး ထစ္ ေပးေနၾကေလသည္။ 

ယဥ္ေက်းမႈ

ယဥ္ေက်းမႈဆိုရာ၀ယ္ မယဥ္ေက်းျခင္း(ရိုငး္စိုင္းျခင္း) ရဲ ့ဆန့္က်င္ဖက္ေပါ့၊ ဒါရွင္းပါတယ္ အဲ ေတာ ့မယဥ္ေက်းတာက ဘာလဲဆိုေတာ ့ယေန ့ရပ္ကြက္ထဲမွာ ျဖစ္ေနေသာ ေပၚတာဆဲြျခင္း (လူတစ္ဦးကို အျခားတစ္ဦးက အတင္းက်ပ္ ဖမ္းဆီးျပီး ခုိင္းေစျခင္း)၊  ရပ္ကြက္ျမိဳ ့နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈးမ်ားက တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ မတက္မေနရ ဘာညာပဲြမ်ားကို တက္ခိုင္းျခင္း။ လဒ္စားျပီးအမႈမ်ားကို မ်က္ႏွာၾကီးရာ ဟင္းဖတ္ပါျခင္း၊ အမွန္တရားကို ဆန္ ့က်င္ျခင္း။ မိမိအက်ဳိးတြက္ အျခားသူအက်ိဳးကို ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း။ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းမ်ားအား ညဖက္ လက္နက္အားကိုးႏွင့္ အႏိုင္က်င့္ျခင္း၊ တိုင္းရင္းသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အလုိမတူပဲ ေရွ့တန္းထြက္လွ်င္အဓမျပဳက်င့္ျခင္း၊ တိုင္းရင္းသား ရြာသားမ်ား၏ေနအိမ္ ယခင္းမ်ားကို လက္နက္ကိုင္အဖဲြ ့မ်ားအား ပန္ ့ပိုးမႈမလုပ္ႏိုင္ရန္ ဖ်က္ဆီးျခင္း (အဖ်က္သမားလုပ္ရပ္)၊ စသျဖင့္ အက်ယ္ခ်ဲ ့မည္ဆိုလွ်င္အမ်ားၾကီးေတြ ့ပါမည္။ ယခုလို မယဥ္ေက်းေသာလုပ္ရပ္မ်ားရဲ ့ဆန္ ့က်င္ဖက္ ကေတာ ့ထိုလုပ္ရပ္မ်ားကို ရပ္တန္ ့ျပီး မွန္ကန္တဲ ့လုပ္ရပ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ ျခင္းကို ယဥ္ေက်းမႈလို့ေခၚပါမည္။ မိမိလုပ္ေနသည္မ်ားသည္ ယဥ္ေက်းသလား ရိုင္းစိုင္းသလားဆိုတာကို ေတာ့ မိမိဘာသာ ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကဖို ့လိုပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွသည္ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကို ကိုင္ထားေသာသူမ်ားသည္လည္း မိရိုးဖလာျဖစ္ေခါင္းခါက္၊ ၅ည လုပ္ ရပ္မ်ားကို ထုိယဥ္ေက်းမႈဆိုေသာ ေပတံႏွင့္တိုင္းထြာျပီး ဆက္လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္မွသာလွ်င္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ ့ေဘာင္အဖဲြ ့စည္းျမန္မာျပည္ တြင္ ေပၚထြန္းမည္ျဖစ္သည္။

ေလွနံကိုဒါးထစ္ၾကသူမ်ား (ပံုျပင္)

တရံေရာအခါ (လြန္ခဲ့ေသာအခ်ိန္က) သားအဖနွစ္ဦးငါးဖမ္းထြက္ၾကေလသည္။  သို ့နွင့္ တေနကုန္ငါးဖမ္းေသာ္လည္ းတစ္ေကာင္တစ္ေလမွမမိပဲ ရိွေနသည္။ ညေနလဲ ေနေစာင္းလာျပီး သို ့ႏွင့္ေနာက္ဆံုးၾကိမ္ ကြန္က်ဲရာတြင္မေတာ ့ပိုက္ကြန္ထဲတြင္ တစ္ေကာင္တည္းေသာ ငါးမွ တြယ္ညိ လာေလသည္။ သို ့ႏွင့္၀မ္းသာအားရာ ဒါးမကို ကိုင္ကာ ထုိငါးကို သတ္မည္ဟု အလုပ္တြင္ ငါးမွ စကားေျပာ လာသည္။ တံငါသည္ၾကီး က်ဳပ္ကို အသက္ခ်မ္းသာေပးပါ ခင္ဗ်ားတို ့ကို က်ဳပ္အရင္ဘ၀က ခ်ထားတဲ ့ေရႊအိုးျပမယ္ ဟုေျပာသည္၊ ဒီတြင္ တံငါသည္လဲ အံ့အားသင့္ျပီး အင္းဒီညေ တာ့ ဟင္းစားမရလဲ ေရႊအိုးရမယ္ဆို တန္ပါတယ္ေလဆိုျပီး ထူးထူးျခားျခား ဒီငါးက လူစကားေျပာတာ ဆိုေတာ ့ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဟုဆိုကာ
ကဲဒါဆိုလဲျပေတာ ့မင္းကို ျပန္လႊတ္မယ္ဟုဆိုလိုက္သည္။ သို ့နွင့္စကားေျပာေသာ ငါးလဲ ျမစ္လည္တေနရာကို ေခၚျပီး တံငါသည္ ယခုေနရာရဲ ့ေအာက္ တည္ ့တည္ ့ကို ငံုု ့ျပီးရွာပါ လင္းလက္ေျပာင္ေနေသာ ေရႊအိုးကို ထင္ထင္ရွားရွားေတြ ့ပါလိမ့္မည္။ သို ့ႏွင့္တံငါသည္ အဖိုးအိုႏွင့္သားတို ့သည္ ထိုစကားေျပာေသာ ငါးအား လႊတ္ေပးလိုက္ၾကသည္။ ငါးသည္လဲ ေရကူးကား ေျပာက္ကြယ္သြားသည္။ သားလုပ္သူက ခါးေတာင္းက်ဳိက္ကာ ေရဆင္းငုတ္ရွာမည္ ကို ျပင္ဆင္ေလသည္။ ထိုခ်ိန္တြင္ေနလံုးၾကီးသည္ ၀င္လုဆဲဆဲျဖစ္ေနသည္။ထိုစဥ္ အဖိုးအုိက ငါ ့သား ေန၀င္ေတာ့မည္။ ငါလဲ ထမင္းဆာျပီး အိမ္ျပန္ျပီး ေနာက္ေန ့က်မွာလာငုတ္ေတာ့မည္ ဟုဆိုကာ စကားေျပာေသာငါးျပသည္ ့ေနရာတည္ ့တည္ ့နွင့္တည္ရွိေနေသာ ေလွနံရံေဘာင္ကို ဒါးမႏွင့္ ထစ္ျပီး မွတ္သားလိုက္ေလသည္။ သားငယ္သည္လည္း အဖစကား ဘယ္ေသာခါမွ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ရန္ အေလ ့က်င့္မရိွေသာေၾကာင့္ ဖခင္အဖိုးအိုစကားအတိုင္း လိုက္နာကာ အိမ္ျပန္ခဲ့ေလ သည္ ေနာက္ တစ္ေန ့မိုးေသာက္ ခိ်န္တြင္ အဖလုပ္သူမွ ေဟးဒီေန ့ငါတို ့ခ်မ္းသာျပီး ေရႊအိုး ငုတ္ေတာ့မည္ဟုဆိုကာ ကာ ၄င္းကိုယ္တိုင္ ခါးေတာင္းက်ဳိက္ကာ မိမိကိုယ္တိုင္ ယမန္ေန ့ညေနမွ ဒါးထစ္ထားခဲ့ေသာ ေလွနံရံေအာက္ တည္ ့တည္ ့သို ငုတ္ေလေတာ့သည္ သို ့ေသာ္ မိုးခ်ဳပ္သည္ ့တိုင္ေအာင္ ရႊံ ့ႏံြနွင့္ ေက်ာက္ခဲသာ ရျပီး ေရႊအိုးကား မရ ခဲ့ေပ။ ထိုခိ်န္တြင္မွ သားလုပ္သူမွေျပာသည္ကား အေဖ မေန ့ကအေဖ ေလွနံဒါး ထစ္ထားတာ ေရလည္မွာ ဒီေန ့အေဖငုတ္ေနတာ ေလွခ်ည္ထား တဲ ့က်ဳပ္တို ့တဲေအာက္က ေရစပ္မွာေလ ဟူသတည္း။

က်ဳပ္တို ့လဲ က်ဳပ္တို ့ေတြလည္း ေနာင္လူျဖစ္လာ လတန္ ့ေသာ မ်ဳိးဆက္ သစ္မ်ားတြက္ ေရႊအိုး ရခ်င္လွ်င္ ေလွနံဒါးထစ္ျခင္း အလုပ္ မ်ား၊ ေခါင္းေခါက္၊ ၅ည ဥပေဒဆိုးမ်ားကို ရပ္တန ့္ၾကဖို ့အခ်ိန္တန္ ပါျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း အတိုက္ခံႏွင့္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အဖဲြ ့စည္းမ်ားအားလံုးအားတိုက္တြန္းလုိက္ပါသည္။
ေနာင္ ျမန္မာျပည္ သမိုင္း တြင္ မိမိကုိယ္၊ မိမိနာမည္ ကို ေလွနံဒါးထစ္ၾကသူမ်ား စာရင္းတြင္ မပါရိွေစရန္ ယေန ့ပင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲေရး ကို လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းလုိက္ပါသည္။ သား၊ သမီးမ်ားအား ထုိက္သင့္ေသာ လြတ္လပ္မႈကိုေပးျပီး လူၾကီး ေျပာလွ်င္မိမိဘာသာ ဆံဳးျဖတ္ျပီး ျပန္ေမးၾကဟူေသာ အက်င့္ေကာင္းမ်ားကို က်င့္ေပးျခင္းျဖင့္လူတိုင္းလူတိုင္း ဒီမိုကေရစီလို ခ်င္လွွ်င္ ပထမဆံုး ျပဳျပင္ရမည္က အိမ္တြင္းေရးတြင္ ဒီမိုကေရစီကို အေကာင္ထည္ေဖၚ ေပးျခင္းၾကရန္ျဖစ္သည္။

အိမ္တြင္းမိသားစုထဲတြင္ ငယ္စဥ္ကေခါင္းေခါက္ျပီး ျပသနာတခုကို အေျဖေပးတတ္သူမ်ား ယခုခ်ိန္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ၀င္လာလွ်င္ႏိုင္ငံေရးျပသနာမ်ားကို ၅ညႏွင့္၄င္း လွ်ပ္စစ္ဥပေဒျဖင့္၄င္း ေျဖရွင္းျခင္းမွလဲြျပီး ဘာမွ်လုပ္တတ္မည္မဟုတ္သည္ ့ ေလွနံဓါးထစ္သူမ်ား တနည္းအားျဖင့္ ငတံုးမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါမည္။

ေမာင္မ်ဳိး



No comments:

Post a Comment

ေ၀ဖန္ေရးတြက္ေနရာ